Juba varajases lapsepõlves oli minu meelistegevuseks joonistamine. Mäletan, et unistasin lausa kunstniku ametist :). Tänaseks olen aga rõõmus, et osaliselt on joonistamisest saanud minu töö. Olgu selleks siis illustratsioonid, logo kujundus või reklaami disain.
Kodulehtede loomisega tegin algust juba aastal 1999 ning olen ülimalt õnnelik, et just sellel ajal alustasin. Kuna siis oli valdav enamus kodulehtedest staatilised, ehk html koodi baasil. Tänu sellele sain html koodi selgeks. Hiljem lisandus sellele PHP skriptide kirjutamine ning stiilikeel CSS. Tänaseks on kodulehe tegijal koodi tundmise vajadus küll oluliselt langenud, ehk teisisõnu, mitte vajalik. Küll aga pean tunnistama, et päris ilma selleta ei saa ka tänasel päeval.
Minu meelistegevuseks on endiselt illustratsioonid ja graafiline disain. Aastal 2005, kui soetasin endale programmi Adobe PhotoShop, avardus minu ees imeline digitaalne disainimaailm. Alustasin nii fototöötlusega, logo kujundusega kui ka reklaami disainiga. Minu esimesed 100 reklaami ajalehtedesse ja bänneritele disainisin just selles programmis. Hiljem sai minu peamiseks töövahendiks aga hoopis Adobe Illustrator, mille eest olen suure tänu võlgu just Pärnu Saksa Tehnoloogiakoolile.
Oma töödes koostan sageli ka illustratsioone, mis sundis tavapliiatsi välja vahetama digitaalse vastu. Tänaseks on saanud minu sagedaseks töövahendiks just graafikalaud koos digitaalse pliiatsiga, ja pean ütlema, et see on suurepärane leiutis ja suureks abiks digi kunstnikele.
Kuna minu töödes on sotsmeedia reklaamil üsna suur osakaal, hakkasin huvituma liikuvast graafikast ja videotöötlusest. Esimesed animatsioonid valmisid tegelikult juba aastal 2000, kuid tollal piirdusid minu oskused vaid lihtsate bänner animatsioonidega. Siis aga astusin suure sammu ning juhuse tahtel sattusin liikuvat graafikat õppima. Üsna pea lisandusid minu teenuste nimekirja ka liikuv graafika ja videomontaaž.
Et oma teenustega kaasajas püsida, olen läbinud arvukaid koolitusi nii turunduse kui ka graafilise disaini erialadel. Kindlasti täiendan end ka tulevikus. Olen tänulik klientidele, kellega oleme lahendanud keerukamaid väljakutseid erinevates projektides, tänu millele olen end oluliselt arendada saanud.
Värviküllast ja sisukat tulevikku soovides,
Jüri Grinko
Jgrdisain OÜ
TOOTESILDID, PAKENDID Kas teadsid, et kliendi esmase tähelepanu toote juures köidab eeskätt selle välimus, hästi ja maitsekalt kujundatud pakend või tootesilt. Sul on toode, kuid selle pakend on tavaline kartong ning tooteinfo on tavalisel kleepsul must-valges trükis kujundatud silt, siis tea, et selle toote müüki on võimalik olulisel määral suurendada ainuüksi pakendi või tootesildi nägusamaks…
Logo on graafiline element, mis üheselt üritab aidata mingi ettevõtte, toote, teenuse, asutuse, organisatsiooni või ürituse n-ö äratundmist, et avalikkuse ees eristada logo omanikku teistest. Logo ehk kaubamärk vajab oma lugu. See peab jutustama kliendile loo, peegeldama ettevõtte tegevusi, hoiakuid ja eesmärke. Logo peab pilku püüdma ja vaatajat kõnetama. Logo peab olema meeldiv vaadata eeskätt…
MIS ON LOGO? Logo on graafiline element, mis üheselt üritab aidata mingi ettevõtte, toote, teenuse, asutuse, organisatsiooni või ürituse n-ö äratundmist, et avalikkuse ees eristada logo omanikku teistest. Logo ehk kaubamärk vajab oma lugu. See peab jutustama kliendile loo, peegeldama ettevõtte tegevusi, hoiakuid ja eesmärke. Logo peab pilku püüdma ja vaatajat kõnetama. Logo peab olema…
Omame mitmetuhande tootefoto nägusamaks muutmise kogemust. Kuna haldame mitmeid e-poode, lisades sinna pea igapäevaselt uusi tooteid, teame väga hästi, et enamus tootefotodest ei kõlba e-poodi ülesse panekuks, ilma, et peaksime seda kärpima või töötlema. Ka paljud kaubaturustajad, hulgimüüjad saadavad oma edasimüüjale tootefotod, mis ei kannata kriitikat. Sellel on vale taust, vale mõõt, sisaldab lisaks tootele…
KODULEHED Ilmselt nõustute meiega, kui ütleme, et tänapäeva kiirelt arenevas ühiskonnas, kus uued infotehnoloogilised võimalused igapäevaselt end peale suruvad, on mistahes ettevõttel ilma koduleheta üsna keeruline hakkama saada. Selleks, et kodulehest võimalikult palju ettevõtte tegevusele kasu oleks, peaks olema see meeldejääv ning nägusa välimusega ning disainitud ja üles ehitatud nii, et see oleks kergesti loetav…
KODULEHE LEITAVUS Kas sinu koduleht on interneti avarustes leitav? Kui mitte, siis tea, et sellel võib olla mitmeid põhjuseid: Sinu kodulehel on vähe sisu Tekstid on liiga lühikesed Puuduvad postitused Vähe pildi materjali Lehed ja postitused on optimeerimata Fotod on optimeerimata Ja veel väga, väga palju tegureid… Kui see on nii, siis tea, et see…