Liigu navigeerimisele Liigu sisu juurde
JGR Disain
  • Kontakt
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Minust
  • ESILEHT
  • VEEBILAHENDUSED
    • Kodulehed
    • E-Poed
  • GRAAFILINE DISAIN
    • Logo kujundamine
    • Illustratsioonid
    • Reklaamidisain
    • Tootesildid ja pakendidisain
    • Fototöötlus
  • LIIKUV GRAAFIKA
  • TEHTUD TÖÖD
  • LUGEMIST
  • KONTAKT
  • ESILEHT
  • VEEBILAHENDUSED
    • Kodulehed
    • E-Poed
  • GRAAFILINE DISAIN
    • Logo kujundamine
    • Illustratsioonid
    • Reklaamidisain
    • Tootesildid ja pakendidisain
    • Fototöötlus
  • LIIKUV GRAAFIKA
  • TEHTUD TÖÖD
  • LUGEMIST
  • KONTAKT
Postitatud 5. okt. 202028. dets. 2020 kirjutas jgrdisain

Küsimused logo kliendile

Logo ehk kaubamärk vajab oma lugu. See peab jutustama kliendile loo, peegeldama ettevõtte tegevusi, hoiakuid ja eesmärke. Logo peab pilku püüdma ja vaatajat kõnetama. Logo peab olema meeldiv vaadata, ja mitte vaid logo disainerile ning tellijale, vaid vaatajale, ehk kliendile.

Küsimuste abil püüame välja selgitada logole sobilikud värvitoonid, kirjastiili ja logo juurde kuuluvad elemendid. Selleks sukeldume värvipsühholoogiasse, analüüsime teie poolt sisestatud omaduste järgi värvitoone, mis vastavad just teie toodud iseloomustusele. Lisaks leiame sobiva kirjastiili ning teie tegevusele vastava logomärgi. Koos logo failiga koostame ka logo saamisloo koos vastavate argumentidega ning logo passi.

Palun püüa vastata järgnevatele küsimustele loominguliselt, muinasjutuliselt. Soovitatav on kirja panna just esimesed mõtted, mis tekivad ning hoolimata sellest, kui need hetk hiljem veidrad tunduvad. Vastuseid andes ei tohi teha koheseid järeldusi, tuleb vältida analüüsimist. Sai kirja, siis sai kirja. See on väga oluline, kuna see võib oluliselt lihtsustada soovitud esmamulje loomist logo vaatajas. Valesid vastuseid ei ole.

SINU LOGO

Nimeta üks värv, mis peaks sinu logol kindlasti olema (ei puuduta logo kirja)

Siin juures ei ole mõtet mainida, et logokiri on must. Keskendume pigem logomärgile. Tõsi, logokiri ei peagi olema must või tumehall, kuid logo kirjaga tegeleme alles pärast seda, kui logomärgist juba mingi ettekujutus tekib.

Olgu veel öeldud, et statistiliselt on eelistatavaim värv naissoost isiku puhul „roosa“ ja meeste keskmine vastus on „sinine“.

Küll aga ei tähenda see seda, et logomärk just sellises toonis valmib.

Nimeta üks värv, mida sinu logol kindlasti olla ei tohiks

Sageli on logokliendil negatiivne hoiak mõne värvi osas, mis tema arvates kindlasti loodavale logole ei sobi. On tavaline, et värvipsühholoogia analüüsist joonistub just see toon domineerivaks, mida klient ei eelista. On mitmeid näiteid, kus analüüsi tehes joonistuvad välja just oranž, roheline ja pruun, kuid paraku on nii, et klient on just need kolm värvi välistanud ning on valmis logo tegija välja vahetama, kui viimane “ÕKO” toote värvianalüüsi järel just neid toone peale suruma asub.

Logo kiri, näiteks ettevõtte- või kaubamärgi nimetus

Levinuim on ettevõtte juriidiline nimi, kuid mitte alati. Kui ettevõte tegeleb ühe kindla kaubamärgiga või pakub teatud teenust, ei pea logokiri juriidilise nimetusega üldse seostuma. See peab olema fraas, mis iseloomustab sinu ettevõtet või tegevust kõige kontsentreeritumalt. Selge see, et kui oled autopesula omanik, on unikaalne logokiri juba kasutusel, suure tõenäosusega juba seitsmel ettevõttel. Ole loov. Kombineeri sel juhul oma „Pesula“ fraasi mõne väärtusega, mis iseloomustab sinu ettevõtet kõige paremini ning aitab konkurentidest eristuda. Olgu siis nendeks väärtusteks, professionaalsus, kiirus, paindlikkus, soodne jne.

Milline peaks olema sinu logo?

Sageli on kliendil täpne ettekujutus logost olemas. Disaineri asi on see aga korrektselt ära vormistada, teha vajadusel muudatusi ja parandusi nii detailide, kui ka värvitoonide osas, kasutades selleks logokontseptsiooni – see on vajalik luua ka juhul, kui loodav logo on juba mingites raamides kinni.

Milline on sinu slogan?

Slogan e. tunnuslause ei ole kohustuslik. Küll aga aitab see luua turunduse ja reklaami sõnumit ning aitab iseloomustada sinu ettevõtet. Slogan olgu lühike ja konkreetne ning iseloomustagu sine ettevõtet võimalikult kontsentreeritult ja täpselt.

TOOTED JA TEENUSED

Esemed, tooted, teenused

Nimeta need 10 eset, mis seonduvad sinu ettevõttega kõige paremini. Olles nimekirja paika saanud, püüa valida neist 3 kõige olulisemat. Ning lõpuks katsu ka nendest kolmest üks ja see õige välja valida. Sellest on disainerile palju abi.

Sinu müügi TOP

Milline on see toode või teenus, mida kõige enam tükiliselt või ajaliselt müüakse. See on täpsustav küsimus eelmisele, kuid väga tähtsal kohal.

Riiulikaup või niššitoode?

Kas sinu poolt müüdavad tooted või teenused on pigem ülikvaliteetsed ja hinnalisemad, no. niššitooted või soodsad ja kõigile kättesaadavad? Uskuge mind, logomärgis on võimalik rõhutada ka seda, kumba rühma sinu toode või teenus kuulub.

Millisel aastaajal on ettevõtte tegevus aktiivsem?

Kevad, suvi, sügis, talv. Ka see aitab mõtteid kontsentreerida. Olles näiteks ettevõte, kes tegeleb Pärnu rannas päevitustoolide laenutamisega, ei ole sinu ettevõte mööbli müüja, vaid pakub suvist lõõgastust ja mugavust puhkavale inimesele ning seda just suveperioodil. Seega, sinu logo võiks just viimases lauses väljatoodud väärtuseid kujutada. Logomärgis on võimalik võimendada ka aastaaega.

KLIENT

Kes on sinu kliendid?

Siin katsu määrata oma kliendiprofiil. Mis on tema amet, vanus, sugu. Millega nad tegelevad. On ta noor, vallatu, peen, range, professionaalne?

Millega sinu klient liikleb?

Kas sinu klient sõidab pigem rulaga ja tõuksiga või kalli maasturiga. Kõik see aitab luua kliendist täpsema profiili.

Kui sinu tulevane logo on mees või naine?

Kui sinu logo oleks sugu, oleks ta pigem mees või naine, võimalusel määra ka tema vanus. Pane kaks põhjust ka! Selgituseks: näiteks ETV logo saab alati iseloomustuseks majanduslikult kindlustatud, ülikonda ja hõbedast käekella kandva meesterahva iseloomustuse. Kanal2 logo peetakse aga 30-ndates värvilist kleiti kandvaks vallaliseks naisterahvaks, kellel on peas vallatud mõtted

Nimeta oma kolm konkurenti

Uuri oma konkurentide logosid. Pane kirja, mis sulle neis meeldib, mis mitte. Tutvu ka nende kodulehtedaga. Mida teeksid neist paremini? Mille poolest eristub või võiks eristuda sinu ettevõte oma konkurentidest.

Iseloomusta oma ettevõtet või tegevusala

Kasuta iseloomustavaid sõnu, näiteks: tore, hooliv, otsekohene, karm, roosa, magus vmt. Palun vähemalt 10 sõna. Valesid vastuseid ei ole olemas, kuid hoolimata sellest võiksid need ettevõttega või tegevustega seonduda.

Lõppsõna

Nagu näed, ei ole logo „väike, roosa lilleke“ paremal nurgas. See peab peegeldama sind, ehk rääkima oma loo. Rääkima võimalikult palju ja hästi, kuid väga vähese visuaaliga. See ongi logo eesmärk.

Kategooriad: Graafiline disain, Logo
Sildid: graafiline disain, logo disain, logo kujundus, logod

Navigeerimine

Eelmine postitus: Logo kujundus
Järgmine postitus: Illustratsioonid
Graafiline disain
  • Logo kujundamine
  • Illustratsioonid
  • Reklaamidisain
  • Tootesildid ja pakendidisain
Jälgi meid
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
Veebilahendused
  • Kodulehed
  • E-Poed
Veel teenuseid
  • Liikuv graafika
  • Fototöötlus
Kontaktid

Telefon: +37256903159
E-post: info@jgrdisain.ee

© JGR Disain 2019 | Jgrdisain OÜ | Privaatsuspoliitika